Online Status: Offline Posts: 778
Gepost: 11-Januari-2006 , 12:53 | IP logged
Heb al een tijdje hetzelfde probleem @ http://com.yourboard.nl Het probleem treed overigens alleen op als het een langzame client betreft. Dit is ook de reden dat ik nog niet de neiging heb gehad om het op te lossen, aangezien de meeste bakken het toch wel trekken.
Het heeft inderdaad met de combinatie IE6,DIV+JS (+TABLE??) te maken. Ik denk dat het komt door het uitvoeren van een stuk script op een div element wat nog niet helemaal 100% geparsed is door IE. Ik zal eens wat gaan testen om te kijken wat de oorzaak precies is.
Over ASTree: Zelf bouwen is leuker ;-). Ik heb zelf een dergelijke tree gebouwd voor http://coddoc.yourboard.nl. Deze heeft een groot voordeel boven ASTree: het haalt z'n gegevens uit een database, en is on-the-fly (haalt dus pas de gegevens voor een node op, als die word geopend)
Online Status: Offline Posts: 412
Gepost: 11-Januari-2006 , 13:15 | IP logged
Ik heb deze tree inmidels ook dynamisch gemaakt met de mogelijkheid om per leave node eigen icons te gebruiken ipv de default met een extra icon er achter.
In asp heb ik twee subs, een om de boom te maken en een om uit een gerelateerde tabel de items te halen en als leave aan de boom te hangen.
Bij mij wordt idd de boom ineens ingelezen, ik verwacht geen duizenden records, vandaar, maar misschien iets voor mij om te onthouden.
Gepost: 18-Januari-2006 , 11:54 | IP logged
Ik heb momenteel niet zoveel tijd, dus heb nog niet echt zwaar kunnen checken waar het probleem precies zit.
Het heeft in ieder geval te maken met volgende: Wanneer IE een bepaald stuk script (ben er nog niet helemaal achter wat bepaald inhoud in dit geval) vind in bepaalde HTML tags (onder andere <form> & <table>), dan eist IE dat de volledige pagina is geladen, alvorens het script te kunnen draaien. Een simpele oplossing hiervoor is dus om het zooitje in een functie te zetten die op window.onload word gedraaid.
Bij http://com.yourboard.nl lijkt het fout te gaan bij de initialisatie van de WYSIWYG editor.
PS:
Danke ;-)
Het design van Coddoc heb ik gebaseerd op het ontwerp van Outlook2003, omdat het simpelweg makkelijk in het omgang is (MS heeft vast veel geld uitgegeven aan research voor dat ontwerp :-P).
Probleempje met Coddoc is dat FF het design niet helemaal leuk vind (het werkt wel). En dit komt weer omdat één of ander persoon ooit heeft bedacht dat CSS niet mag worden toegepast op frame's (en IE lapt dat aan z'n laars, en daar hebben ze bij MS in dit geval groot gelijk)
Gepost: 18-Januari-2006 , 20:09 | IP logged
Ik zal na het weekend eea eens in een functie zetten zoals je aangaf. 's kijken wat er dan gebeurt.
V.w.b. Coddoc, de verschillen in FF(1.5) en IE(6) vind ik best meevallen hoor...
Het enige wat ik zo 123 zie is dat FF de frames aanelkaar plakt en IE een bepaalde marge vrijhoudt. Als het echt zo'n frustratiepunt is, is het dan geen optie om je layout in div's te zetten en vervolgens in die div's iframes te gebruiken?
Gepost: 23-October-2006 , 13:58 | IP logged
@steve: Was het niet zo dat jouw tree in coddoc geen status (open/close) kon onthouden? Kijk hier eens naar... Deze tree is wel binnen een div-container aan te roepen en onthoudt de status van de nodes.
Gepost: 23-October-2006 , 18:29 | IP logged
Nee hoor, niks mis mee. De status van de nodes zou pas verdwijnen als de hele pagina word herladen, maar dat hoeft nooit te gebeuren.
Heb echter inmiddels een compleet nieuwe versie geschreven welke is geïntegreerd in het openClockWork framework.
Daarnaast overigens ook een WYSIWYG editor gebouwd die alles kan wat ik van een WYSIWYG verlang. Ook deze is in het framework gebakken.
Voorbeeldje van hoe simpel een WYSIWYG editor tevoorschijn is te toveren met het framework:
Code:
<web:textbox textmode="wysiwyg"/>
Ik zal binnenkort eens een showcase laten zien van mijn laatste (en grootste) project (als dat mag van de baas, maar die zal dat niet zo erg vinden denk ik)
You cannot post new topics You cannot reply to topics You cannot delete your posts You cannot edit your posts You cannot create polls You cannot vote in polls